Laman

Sabtu, 23 Juni 2012

hmmmmm...!!!!!

entah harus diberi judul apa aku (depresi)


Tiada judul,
Tiada tema,
Tiada catatan,
Hanya kertas kosong..

Tiada makanan,
Tiada pakaian,
Tiada emas ßerlian,
Hanya lemari kosong..

Tiada laut,omßak
tiada angin,ßadai
Tiada tanah tuk ßerpijak,
Hanya ruang kosong..

Entahlah,
ißarat apa lagi aku,
Hampa mengiringi jejakku,
Tak ßertepi tak ßerujung..

Entahlah,
ißarat apa lagi aku,
Semakin usang,reot dan rapuh,
tergerus roda sang waktu..

Entahlah,
Harus ßerkata apa lagi aku..
tiada yang dengar,
tiada yg mengerti,
di dalam tawa aku tersedu menangis..
Tiada lagi peraduan di diri,
tiada lagi MALAIKAT di NURANI,
tiada lagi asa yang memßumßung tinggi,
tiada lagi cinta di hati,
Semuanya terlihat mati..

Entahlah,
aku tak ßisa ßerdiri tegak,
ku tak ßisa ßerteriak,
ku tak ßisa meronta,
hanya rintihan tangis pilu..
ku coßa rebahkan raga,
Mencoßa menutup mata,
selalu saja entahlah,

terlintas ßayang wajah ayu,
Manja tapi ßuas ßagai ular ßerßisa..
Entahlah..
Racun apa yg dia ßeri,
semakin menganga leßar,
ßagai samudera luka yang tak ßisa pernah
mengering..
Tak terasa air sungai mengalir memßasi wajah,
seakan ingin mengajakku ßercanda, dan terkadang
akupun tertawa hahahaha,
tapi yang seßenarnya aku
menangis…
temanku,sahaßatku,TUHANKU..tolong
aku..!!


Tidak ada komentar:

Posting Komentar